vineri, 28 decembrie 2012

Ce este marca?


Marca este un instrument strategic de marketing. 

O marca este un complex de atribute
tangibile si intangibile -simbolizate printr-o semnatura vizuala si care, creata si dezvoltata corect, creeaza valoare si         influenta.



Termenul "valoare" a unei marci are mai multe semnificatii :
  • din perspectiva marketing / consumator, semnificatia "valorii marcii" este "promisiunea unei experinte si indeplinirea acesteia"
  • din perspectiva afacerii este "securitatea viitoare a veniturilor"
  • din perspectiva legala este "o proprietate intelectuala distincta"
In general, marcile ofera clientilor si o modalitate de a alge si a genera recunoasterea intr-o piata complexa si aglomerata.



Rolul si importanta marcii

Rolul unei marci este de a indentifica un produs, serviciu sau concept si a-l diferentia astfel de alte produse similare existente pe piata. Desi are si o forma fizica concretizata in general printr-o denumire, un slogan si un simbol, marca este in primul rand o valoare intangibila, o suma a asociatiilor emotionale pe care publicul le are relativ la marca respectiva. In acest sens, marca este intotdeauna o promisiune de calitate si satisfactie adresata clientului.
Valoarea unei marci consta in notorietatea si familiaritatea pe catre consumatorul le are relativa la marca, perspectiva favorabila asupra acesteia, intensitatea si caracterul unic al valorilor emotionale care ii sunt asociate.
Cateva dintre beneficiile unei marci mature sunt :
  • Influenta pozitiva asupra deciziei de cumparare si determinarea experieintei cumparatorului.
  • O marca corect construita si adresata, remarcabila si memorabila, permite eficientizarea comunicarii cu piata-tinta si optimizarea investitiei in advertising.
  • Cresterea increderii si fidelitatii emotionale a consumatorului si protejarea astfela cotei de piata.Un client fidel si increzator in valoarea marcii va recomanda de asemenea marca altor consumatori, amplificand notorietatea acesteia si subliniindu-i promisiunea calitativa prin confirmare directa.
  • Posibilitatea cresterii pretului produsului si, simultan, a volumului vanzarilor, ca urmare a valorii promisiunii angajate si a perspectivei favorabile asupra marcii.
  • O marca este o valoare ce nu poate fi "copiata" sau "furata" de catre competitie.Produsul, in schimb, poate fi imitat sau copiat.Identificata sau suprapusa produsului, marca protejeaza produsul la copiere marcand "originalul" si mentinand astfel promisiunea calitativa si cota de piata.
Implementarea unei marci puternice se realizeaza printr-un proces de comunicarea continuu si coerent cu piata, marca devenind adesea cea mai importanta valoare pe care o companie o detine, imaginea renumelui ei.


 Etape de creare si dezvoltare a marci
Procesul de formare a imaginii marcii este un proces de durata si care presupune 3 etape fundamentale :

Definirea marcii
  • personalitate / pozitionare / adresare
  • arhitectura de marca
  • strategie fundamentala de comunicare a imaginii
Crearea elementelor vizuale fundamentale ale marcii
  • semnatura vizuala
  • sistemul de identitate vizuala
Implementarea imagininii
  • advertising
  • PR
  • marketing
Procesul de formare a imaginii marcii este un proces complex si de durata ce necesita adesea investitii semnificative, si acestea nu numai din punct de vedere financiar, ci si ca efort al departamentului de marketing.
O problema des intalnita in formarea unei marci este faptul ca, intrucat primele doua etape (definirea marcii si crearea elementelor vizuale fundamentale ale marcii) nu numai ca nu au rezultate direct cuantificabile in vanzari/profit , dar si necesita un efort deosebit, ele sunt adesea tratate superficial.Aceasta se traduce ulterior prin dificultati in formarea imaginii de marca (inconsistenta, incoerenta, dificultati in comunicarea atributelor de marca), probleme de dezvoltare a arhitecturii de marca, in general ineficienta in comunicare cu piata, cu alte cuvinte, cheltuieli crescute.Pe de alta parte, este tot atat de adevarat ca, o definire buna a marcii si o semnatura vizuala inspirata nu sunt inca nimic daca nu sunt corect transmise publicului prin cele trei modalitati fundamentale: advertising, PR, marketing.

2 comentarii:

  1. Sunt foarte recunoscător companiei de împrumut Elegant pentru că m-a ajutat să obțin un împrumut de 600.000 de dolari cu ajutorul ofițerului de împrumut Russ Harry și voi fi întotdeauna recunoscător. Viața mea s-a schimbat, banii mei au fost plătiți, dețin acum o afacere pe care am folosit-o pentru a-mi întreține familia. Vă sunt recunoscător, domnule Russ, și Dumnezeu să vă binecuvânteze. Le puteți contacta pentru asistență financiară prin e-mail: Elegantloanfirm@hotmail.com pentru asistență financiară. / Whats app +393511617486.

    RăspundețiȘtergere
  2. CUM AM OBȚINUT SUMA DE ÎMPRUMUT DORITĂ DE LA O COMPANIE DE ÎMPRUMUT DE ÎNCREDERE ȘI DE ÎNCREDERE Ultima săptămână Email pentru răspuns imediat: drbenjaminfinance@gmail.com Apel / Text: +1(646)820-1981 Whatsapp +19292227023 Vizitați site-ul web și credeți-vă Site-ul companiei: https://capitalmanage-inc.com/

    Bună ziua tuturor, mă numesc domnul Justin Riley Johnson, sunt din Texas, Statele Unite, sunt aici pentru a depune mărturie despre modul în care mi-am luat împrumutul de la CAPITAL MANAGEMENTS INC (drbenjaminfinance@gmail.com) după ce am aplicat de două ori de la diferiți creditori care s-au pretins că sunt creditori chiar aici, pe acest forum, am crezut că împrumuturile lor sunt reale și am aplicat, dar nu mi-au dat niciodată împrumut până când un prieten de-al meu nu mi-a prezentat {Dr. Benjamin Scarlet Owen} CEO al CAPITAL MANAGEMENTS INC care mi-a promis să mă ajute cu un împrumut din dorința mea și a făcut cu adevărat ceea ce a promis fără nicio formă de întârziere, nu m-am gândit niciodată că mai există creditori de încredere până când am întâlnit-o pe {Dr. Benjamin Scarlet Owen}, care chiar m-a ajutat cu împrumutul meu și mi-a schimbat viața în bine. Nu știu dacă aveți nevoie și de un împrumut urgent, așa că nu ezitați să îl contactați pe Dr. Benjamin Scarlet Owen pe adresa sa de e-mail: drbenjaminfinance@gmail.com CAPITAL MANAGEMENTS INC deține toate informațiile despre cum să obțineți bani rapid și
    fără durere prin Whatsapp +19292227023 E-mail: drbenjaminfinance@gmail.com

    Și ia în considerare toate problemele tale financiare abordate și rezolvate. Împărtășiți acest lucru pentru a ajuta un suflet chiar acum
    Vizitați site-ul lor web și credeți-vă site-ul companiei: https: //capitalmanage-inc.com/

    RăspundețiȘtergere