Analiza
produsului Cappy Nectar
1.Produsul
Prezentare succintă a companiei ce detine produsul Cappy Nectar
Compania Coca-Cola este cea mai mare companie de
băuturi răcoritoare din lume, oferind consumatorilor din întreaga lume aproape
500 de mărci de băuturi răcoritoare.
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară
activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu,
incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către
consumatori. Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The
Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său
Coca-Cola Hellenic (CCH) România, cel care îmbuteliază şi distribuie produsele
Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.
Compania
Coca-Cola HBC Romania, membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, asigura pentru
produsele Coca-Cola imbutelierea, distributia, vanzarea si marketingul
operational, fiind lider pe piata bauturilor non-alcoolice din Romania.
In Romania,
Coca-Cola HBC Romania imbuteliaza o gama larga de produse marca Coca-Cola, de
la bauturi racoritoare carbonatate (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes),
necarbonatate (Cappy Tempo), nectaruri (Cappy Nectar), pana la ceaiuri (Nestea),
apa (Dorna, Dorna-Izvorul Alb, Poiana Negri), bauturi energizante (Burn) si
cafea Ready to Drink (Illy).
Produsele
Coca-Cola sunt imbuteliate in fabrici pozitionate strategic in toate regiunile
tarii: Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei.
În prezent,
compania are aproximativ 1.700 de angajati.Prezenta Coca-Cola HBC pe piata din
Romania se traduce prin produse si servicii de cea mai buna calitate oferite
consumatorilor si partenerilor . Totodata, Coca-Cola incearca ca prin activitatea de zi cu zi sa transmita
romanilor principiile si valorile Coca-Cola HBC, si anume: inovatia, pasiunea,
intregritatea si atitudinea de lider.
Descrierea produsului Cappy Nectar
Bătura răcoritoare Cappy face parte din portofoliul de produse al
companiei Coca-Cola HBC
Romania, categoria bauturi necarbonatate.
Cappy este o băutură racoritoare
cu aroma de fructe precum: portocale, portocale rosii, piersici, pere,
multifruct, visine si rosii.
Cappy Nectar a fost lansat în România în
1995.
Bauturile necarbonatate ofera consumatorilor
nutritia, vitaminele si lichidele necesare mentinerii unui nivel optim de
hidratare, a unei sanatati excelente si a unui stil de viata echilibrat.
Ciclul de viata al produsului Cappy Nectar
Tinand cont de faptul ca nectarul Cappy se
gaseste in diverse arome, dar si de evolutia vanzarilor, de comportamentul
consumatorilor, distribuitorilor si de comunicare , se poate spune că nectarul Cappy se afla in faza de crestere
deoarece comunicarea este informativa si persuasiva, se urmareste consolidarea
imaginii de marca si o diversificare a pretului.
Portofoliul de produse al companiei Coca-Cola HBC Romania
Coca-Cola HBC Romania distribuie urmatoarele
categorii de produse: produse carbonatate, produse necarbonatate si apa.
Din categoria produselor carbonatate fac parte
marci ca: Coca-Cola,
Coca-Cola Light, Sprite si Fanta.
Din categoria produselor necarbonatate fac parte
marci ca: Cappy Toata Portocala, Cappy 100%, Cappy, Cappy Tempo, Nestea,
Powerade, Burn, Illy Caffe.
Din categoria apa fac parte marci ca: Dorna,
Dorna-Izvorul Alb si Poiana Negri.
Cappy Nectar este prezent intr-o varietate de arome: portocale, portocale rosii, piersici, pere, multifruct,
visine si rosii, iar în acest
mod consumatorii se pot bucura de gusturi
delicioase, fără adaos de conservanti.
Ambalajul Cappy Nectar
Ambalajul produsului Cappy se gaseste sub forma de
sticla la 0.25 L sau sub forma de Tetra
Pak 1L. Fiecare ambalaj ofera informatii detaliate cu privire la ingrediente si
valorile nutritionale ale produsului.
Ambalajul este atragator si usor de folosit.Are un design interesant cu
ajutorul caruia se poate tine usor in mana . Predomina culorile alb, negru,
galben si verde si diverse nuante ale
fructelor pe care le contine. Ambalajul
contine informatii despre ingredintele produsului, informatii nutritionale,
date de contact ale companiei producatoare, termenul de valabilitate, telefonul
consumatorului. Astfel ambalajul asigura protectia produsului, faciliteaza transportul si
manipularea acestuia, sustine informarea cu privire la produs si asigura
promovarea acestuia.
Ambalajele Cappy in variantele 0,25L
si respectiv 1L
Gama de produse Coca-Cola HBC Romania
Gama de produse Coca-Cola HBC Romania are
urmatoarele linii de produse:
-bauturi
carbonatate:Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Sprite ,
Schweppes,Fanta(6
produse)
-bauturi
necarbonatate:Cappy
Toata Portocala, Cappy 100%, Cappy, Cappy Tempo, Nestea(Lamaie, Piersica,
Fructe de Padure, Ceai verde-Capsuni-Aloe, Mango – Ananas, Prune), Powerade,
Burn, Illy Caffe(13 produse).
-apa:
Dorna, Dorna-Izvorul Alb si Poiana Negri(3 produse)
Lungimea gamei de produse este data
de numarul total de articole din toate
liniile: 6+13+3=22.
Largimea gamei este data de numarul
de linii care in acest caz este 3(bauturi carbonatate, necarbonatate si apa).
Profunzimea este data de numarul de
articole dintr-o linie care in acest caz este in ordinea urmatoare:6, 13, 3.
Strategia de produs Cappy Nectar
Pentru produsul Cappy Nectar se foloseste un
marketing diferentiat, fiindca ofera mai multe tipuri ale produsului Cappy
pentru fiecare segment de consumatori.
Inovarea produsului Cappy Nectar
Inovatia este cheia succesului pentru Cappy
Neccatr. Acest produs de-a lungul timpului s-a innoit prin caracteristicile de
prezentare cum ar fi ambalajul-culori noi, diverse modalitati de prezentare
care atrag atentia, prin noi arome/ingrediente si combinatii ale acestora care
atrag consumatorii. Prin
inovare Cappy a reusit sa se diferentieze de concurenta si astfel sa obtina
avantajul competitiv-o bautura care este in tendinta, plina de surprize si
diferita.
Marca Cappy
Numele mărcii CAPPY a fost dat de compania Minute
Maid, companie lider mondial pe segmentul sucurilor de fructe, acum fiind
divizie a companiei Coca-Cola.Numele de Minute Maid a fost ales deoarece sucul de portocale poate fi gata în numai un minut, iar numele de Cappy este folosit pentru a
sugera un lucru ‘’funny’’, ‘’cool’’, distractiv, plin de energie.
Culorile folosite alb, negru si verde sunt culori
ce semnifica puritate, durabilitate, încredere, revigorare si putere ducandu-te
cu gandul atat la ingredientele luate din natura ale acestei bauturi dar si la
faptul ca savurand aceasta bautura intri intr-un univers natural care te
energizeaza si iti da putere. Sloganul marcii Cappy a variat de-a lungul timpului :“Fructe
la cutie”, “Momentele tale de savoare”, “Sănătate si stare de bine”.
2.Distribuţie
Canalele de distributie folosite pentru
comercializarea produsului Cappy Nectar sunt: hypermarketurile, supermarketurile,
discounterele, magazinele alimentare, benzinăriile si chioscurile. Produsul se distribuie
si locatiilor HORECA(hoteluri-restaurante-cafenele).
Pentru comertul modern
cele mai utilizate tipuri de canale de distributie în cazul Cappy Nectar sunt
canalul direct si canalul scurt (cu un singur intermediar), iar pentru comertul
traditional se apelează la canalul scurt si la canalul lung(doi sau mai multi
intermediari).
3.Pret
În ceea ce priveste pretul pentru Cappy Nectar,
acesta se în cadrează în categoria de preturi medii spre mari, deoarece se
adresează unui consumator modern, care are un stil de viată activ si care se
informează în legătură cu o viată sănătoasă.
Pe piată se observă o variatie a pretului Cappy
Nectar, astfel: în canalele de distributie moderne si traditionale , o sticlă
Cappy nectar la 250 ml costă între 2,5-5 ron, iar o sticlă Cappy nectar la 1L
costă între 7,5-12 ron. În locatiile HORECA pretul pentru o sticlă de 250 ml
porneste de la 6 ron, iar pentru o sticlă de 1L de la 12 ron.
Pretul se stabileste în functie de cerere, costuri si concurentă.
Se observă că pentru Cappy Nectar s-a adoptat o
strategie de modificare a pretului de-a lungul timpului, datorită reactiei de
schimbare a preturilor de către concurenti.
4.Promovarea produsului
În prezent promovarea Cappy Nectar si a băuturilor
din categoria de băuturi răcoritoare necarbonatate se face prin următoarele
modalităti: publicitate-campanii TV,
afise indoor si outdoor, bannere,pop-upuri, pagini de prezentare a produselor
pe Internet, relatii publice-comunicate
de presă, diverse evenimente, prin sponsorizare, promovarea vânzărilor (reduceri de pret, concursuri,jocuri, operatiuni
de merchandising) si marketing-ul direct
cu ajutorul căruia consumatorii sunt informati de promotiile existente, editiile
limitate de produse, diverse concursuri prin e-mail.
Cea mai utilizată modalitate de promovare a nectarului
Cappy este promovarea vânzărilor. Din
această categorie se folosesc reducerile temporare de pret cu scopul de a
stimula cumpărarea acestor produse de către consumatori. Se folosesc si
vânzările grupate de produse, de exemplu s-a oferit o sticlă de apă minerală
Dorna si o sticlă Cappy Nectar la un pret
mai mic decât suma preturilor individuale ale celor două produse. Un alt
exemplu este oferirea de jocuri, precum campania Cappy-“ Fructe, premii si miscare
la Hollywood Multiplex” în anul 2010 în care se oferea marele premiu o bicicletă si premii secundare-bidoane sport.
Pentru marca Cappy Nectar s-au creat câteva
spoturi TV. Spot-ul publicitar referitor la Cappy Nectar numit Butterfly transmite faptul că băutura contine
portocale bogate în fitonutrienti si astfel Cappy este o băutură sănătoasă ce
face viata plină de vitalitate si culoare.Mesajul transmis pune accent
pe ingredientele continute de băutură fiind elemente rationale, dar contine si
elemente emotionale creând o lume frumoasă, colorată.Alt spot TV Cappy-Fructe
la cutie pune accent numai pe elementele rationale, vizând noua formă a
ambalajului, beneficiile aduse de ambalaj, fiind astfel o nouă formă de prospetime.
Campaniile
publicitare Cappy desfăsurate de compania ce detine marca Cappy au fost
transmise prin următoarele medii şi suporturi publicitare: spoturi TV, presă, internet, print, afise.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu