sâmbătă, 29 decembrie 2012

Analiza celor 4P


Analiza produsului Cappy Nectar

1.Produsul

Prezentare succintă a companiei ce detine produsul Cappy Nectar
Produsul Cappy Nectar se găseste în portofoliul companiei Coca-Cola.
Compania Coca-Cola este cea mai mare companie de băuturi răcoritoare din lume, oferind consumatorilor din întreaga lume aproape 500 de mărci de băuturi răcoritoare. 
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său Coca-Cola Hellenic (CCH) România, cel care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.
Compania Coca-Cola HBC Romania, membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, asigura pentru produsele Coca-Cola imbutelierea, distributia, vanzarea si marketingul operational, fiind lider pe piata bauturilor non-alcoolice din Romania.
In Romania, Coca-Cola HBC Romania imbuteliaza o gama larga de produse marca Coca-Cola, de la bauturi racoritoare carbonatate (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes), necarbonatate (Cappy Tempo), nectaruri (Cappy Nectar), pana la ceaiuri (Nestea), apa (Dorna, Dorna-Izvorul Alb, Poiana Negri), bauturi energizante (Burn) si cafea Ready to Drink (Illy).
Produsele Coca-Cola sunt imbuteliate in fabrici pozitionate strategic in toate regiunile tarii: Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei.
În prezent, compania are aproximativ 1.700 de angajati.Prezenta Coca-Cola HBC pe piata din Romania se traduce prin produse si servicii de cea mai buna calitate oferite consumatorilor si partenerilor . Totodata, Coca-Cola  incearca ca prin activitatea de zi cu zi sa transmita romanilor principiile si valorile Coca-Cola HBC, si anume: inovatia, pasiunea, intregritatea si atitudinea de lider.

Descrierea produsului Cappy Nectar
Bătura răcoritoare Cappy face parte din portofoliul de produse al companiei Coca-Cola HBC Romania, categoria bauturi necarbonatate. Cappy este o băutură racoritoare cu aroma de fructe precum: portocale, portocale rosii, piersici, pere, multifruct, visine si rosii.
Cappy Nectar a fost lansat în România în 1995.
Bauturile necarbonatate ofera consumatorilor nutritia, vitaminele si lichidele necesare mentinerii unui nivel optim de hidratare, a unei sanatati excelente si a unui stil de viata echilibrat.

Ciclul de viata al produsului Cappy Nectar
Tinand cont de faptul ca nectarul Cappy se gaseste in diverse arome, dar si de evolutia vanzarilor, de comportamentul consumatorilor, distribuitorilor si de comunicare , se poate spune că nectarul Cappy se afla in faza de crestere deoarece comunicarea este informativa si persuasiva, se urmareste consolidarea imaginii de marca si o diversificare a pretului.

Portofoliul de produse al companiei Coca-Cola HBC Romania
Coca-Cola HBC Romania distribuie urmatoarele categorii de produse: produse carbonatate, produse necarbonatate si apa.
Din categoria produselor carbonatate fac parte marci ca: Coca-Cola, Coca-Cola Light, Sprite si Fanta.
Din categoria produselor necarbonatate fac parte marci ca: Cappy Toata Portocala, Cappy 100%, Cappy, Cappy Tempo, Nestea, Powerade, Burn, Illy Caffe.
Din categoria apa fac parte marci ca: Dorna, Dorna-Izvorul Alb si Poiana Negri.

Cappy Nectar este prezent intr-o varietate de arome: portocale, portocale rosii, piersici, pere, multifruct, visine si rosii, iar în acest mod  consumatorii se pot bucura de gusturi delicioase, fără adaos de conservanti.

Ambalajul Cappy Nectar
Ambalajul produsului Cappy se gaseste sub forma de sticla  la 0.25 L sau sub forma de Tetra Pak 1L. Fiecare ambalaj ofera informatii detaliate cu privire la ingrediente si valorile nutritionale ale produsului.
Ambalajul este atragator si usor de folosit.Are un design interesant cu ajutorul caruia se poate tine usor in mana . Predomina culorile alb, negru, galben si verde si diverse nuante ale  fructelor pe care le  contine. Ambalajul contine informatii despre ingredintele produsului, informatii nutritionale, date de contact ale companiei producatoare, termenul de valabilitate, telefonul consumatorului. Astfel ambalajul asigura protectia produsului, faciliteaza transportul si manipularea acestuia, sustine informarea cu privire la produs si asigura promovarea acestuia.


Ambalajele Cappy in variantele 0,25L si respectiv 1L

Gama de produse Coca-Cola HBC Romania
Gama de produse Coca-Cola HBC Romania are urmatoarele linii de produse:
-bauturi carbonatate:Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Sprite , Schweppes,Fanta(6 produse)
-bauturi necarbonatate:Cappy Toata Portocala, Cappy 100%, Cappy, Cappy Tempo, Nestea(Lamaie, Piersica, Fructe de Padure, Ceai verde-Capsuni-Aloe, Mango – Ananas, Prune), Powerade, Burn, Illy Caffe(13 produse).
-apa: Dorna, Dorna-Izvorul Alb si Poiana Negri(3 produse)
Lungimea gamei de produse este data de numarul total de articole din toate  liniile: 6+13+3=22.
Largimea gamei este data de numarul de linii care in acest caz este 3(bauturi carbonatate, necarbonatate si apa).
Profunzimea este data de numarul de articole dintr-o linie care in acest caz este in ordinea urmatoare:6, 13, 3.

Strategia de produs Cappy Nectar
Pentru produsul Cappy Nectar se foloseste un marketing diferentiat, fiindca ofera mai multe tipuri ale produsului Cappy pentru fiecare segment de consumatori.

Inovarea produsului Cappy Nectar
Inovatia este cheia succesului pentru Cappy Neccatr. Acest produs de-a lungul timpului s-a innoit prin caracteristicile de prezentare cum ar fi ambalajul-culori noi, diverse modalitati de prezentare care atrag atentia, prin noi arome/ingrediente si combinatii ale acestora care atrag consumatorii. Prin inovare Cappy a reusit sa se diferentieze de concurenta si astfel sa obtina avantajul competitiv-o bautura care este in tendinta, plina de surprize si diferita.

 Marca Cappy
Numele mărcii CAPPY a fost dat de compania Minute Maid, companie lider mondial pe segmentul sucurilor de fructe, acum fiind divizie a companiei Coca-Cola.Numele de Minute Maid a fost ales deoarece sucul de portocale poate fi gata în numai un minut, iar numele de Cappy este folosit pentru a sugera un lucru ‘’funny’’, ‘’cool’’, distractiv, plin de energie.
Culorile folosite alb, negru si verde sunt culori ce semnifica puritate, durabilitate, încredere, revigorare si putere ducandu-te cu gandul atat la ingredientele luate din natura ale acestei bauturi dar si la faptul ca savurand aceasta bautura intri intr-un univers natural care te energizeaza si iti da putere. Sloganul marcii Cappy  a variat de-a lungul timpului :“Fructe la cutie”, “Momentele tale de savoare”, “Sănătate si stare de bine”.


2.Distribuţie

Canalele de distributie folosite pentru comercializarea produsului Cappy Nectar sunt: hypermarketurile, supermarketurile, discounterele, magazinele alimentare, benzinăriile si chioscurile. Produsul se distribuie si locatiilor HORECA(hoteluri-restaurante-cafenele). 
            Pentru comertul modern cele mai utilizate tipuri de canale de distributie în cazul Cappy Nectar sunt canalul direct si canalul scurt (cu un singur intermediar), iar pentru comertul traditional se apelează la canalul scurt si la canalul lung(doi sau mai multi intermediari).

3.Pret

În ceea ce priveste pretul pentru Cappy Nectar, acesta se în cadrează în categoria de preturi medii spre mari, deoarece se adresează unui consumator modern, care are un stil de viată activ si care se informează în legătură cu o viată sănătoasă.
Pe piată se observă o variatie a pretului Cappy Nectar, astfel: în canalele de distributie moderne si traditionale , o sticlă Cappy nectar la 250 ml costă între 2,5-5 ron, iar o sticlă Cappy nectar la 1L costă între 7,5-12 ron. În locatiile HORECA pretul pentru o sticlă de 250 ml porneste de la 6 ron, iar pentru o sticlă de 1L de la 12 ron. Pretul se stabileste în functie de cerere, costuri si concurentă.
Se observă că pentru Cappy Nectar s-a adoptat o strategie de modificare a pretului de-a lungul timpului, datorită reactiei de schimbare a preturilor de către concurenti.

4.Promovarea produsului

În prezent promovarea Cappy Nectar si a băuturilor din categoria de băuturi răcoritoare necarbonatate se face prin următoarele modalităti: publicitate-campanii TV, afise indoor si outdoor, bannere,pop-upuri, pagini de prezentare a produselor pe Internet, relatii publice-comunicate de presă, diverse evenimente, prin sponsorizare, promovarea vânzărilor (reduceri de pret, concursuri,jocuri, operatiuni de merchandising) si marketing-ul direct cu ajutorul căruia consumatorii sunt informati de promotiile existente, editiile limitate de produse, diverse concursuri prin e-mail.
Cea mai utilizată modalitate de promovare a nectarului Cappy  este promovarea vânzărilor. Din această categorie se folosesc reducerile temporare de pret cu scopul de a stimula cumpărarea acestor produse de către consumatori. Se folosesc si vânzările grupate de produse, de exemplu s-a oferit o sticlă de apă minerală Dorna si o sticlă Cappy Nectar la  un pret mai mic decât suma preturilor individuale ale celor două produse. Un alt exemplu este oferirea de jocuri, precum campania Cappy-“ Fructe, premii si miscare la Hollywood Multiplex în anul 2010 în care se oferea marele premiu o bicicletă si premii secundare-bidoane sport.
Pentru marca Cappy Nectar s-au creat câteva spoturi TV. Spot-ul publicitar referitor la Cappy Nectar numit Butterfly transmite faptul că  băutura contine portocale bogate în fitonutrienti si astfel Cappy este o băutură sănătoasă ce face viata plină de vitalitate si culoare.Mesajul transmis pune accent pe ingredientele continute de băutură fiind elemente rationale, dar contine si elemente emotionale creând o lume frumoasă, colorată.Alt spot TV Cappy-Fructe la cutie pune accent numai pe elementele rationale, vizând noua formă a ambalajului, beneficiile aduse de ambalaj, fiind astfel o nouă formă de prospetime.
Campaniile publicitare Cappy desfăsurate de compania ce detine marca Cappy au fost transmise prin următoarele medii şi suporturi publicitare: spoturi TV, presă, internet, print, afise.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu